13 timmar stall

Följde matilda på stalle igår, jo för de första hade vi ingen ström när vi kom dit.
Hela stallet var becksvart, förutom 4 lampor i ridhuset som lös. Så Jag matilda och Hanna fick göra hö till 9 hästarx3, foder till 9 hästarx2 och mocka till 9 hästar i becksvart mörket. Lagom nice.
När strömen kom tillbaka
så tog vi ut Getterna i ridhuset och tränade dom lite.. Kom typ ingen vart med dom men endå:p
Efter de tog vi April ut i ridhuset där vi skrittade hon samtigigt som vi prasslade me olika saker, stog och veva me armarna, öppnade dörrar och stängde de igen osv.. Bara för att vänja hon typ?

Sen tog vi Vanessa och Lukas, Matilda tog lukas och jag Vanessa.. Vi ställde ut nå koner som vi skulle göra halter till, trava vid osv. Det gick bra på Vanessa, men inte efter ett tag då jag hoppade av för att fixa nå.. När jag skulle jag upp igen, så börja hon sparka bakut och typ dampa. Försökte igen, men hon fortsatte,Och då. Prickade hon mitt lår med sin bakhov. Gjorde ont men inget märkvärdigt, tror hon inte hade så mycket kraft i sparken.
Skulle upp igen men hon bara höll på som innan, tyckte det var meningslöst att fortsätta en gång till så jag tog  å longerade henne ist. Gick bra! Förutom då hon tvärsvänge in / jag stog för nära baken, då kickade hon mej igen.. Fast på andra låret och det kändes..
Fortsatte sedan en stund innan matilda tog över Vanessas longering och så fick ja ta Lukas i skritt och trav. 
Asså, fan va underbar trav Lukas har! Den skumpade inget alls, och var urmysig!
Efter det tog vi sockan och Bella. Matilda Bella och jag elskipelskiSockan!
Gjorde  övergångar och igångsättningar&avsaktiningar. Försökte göra en skänkelvikning, men va så svårt eftersom ingen kunde bedöma den:p
Yepyep, gick annars finfint.  Nöjd!
Matilda har en film då vi galopera, men ja vene om ja våga lägga ut den
eftersom min sits är heemsk på den! a,vi få se.
Ska försöka få Matilda till å skicka bilder och filmer från hoppningen i tisdags på sockan, så lägg ja ut nå här sen :p

Kommentarer
Postat av: elsa

sv:men what, vem gillar inte vilhemina?;o jadå, du är välkommen!<3:)

2011-11-28 @ 17:32:22
URL: http://hovkrats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback